נהיגה בשכרות

כפי ששומעים מדי יום בחדשות, בשנים האחרונות גדל מאוד אחוז תאונות הדרכים ובפרט תאונות דרכים קטלניות.

יש נתונים הצביעים על כך ש 5% מהתאונות נגרמות כתוצאה מנהיגה בשכרות.

בין העבירות החמורות בדיני התעבורה היא העבירה של נהיגה בשכרות (אלכוהול או סמים).

היום, בתי המשפט והתביעה המשטרתית נוטים להטיל עונשים כבדים בגין עבירה זו, בפרט כאשר התוצאה היא תאונה שבה נגרם מותו של אדם או כאשר אדם נחבל באופן קשה.

במצב זה, התביעה המייצגת את המדינה תייחס לנהג את הסעיף החמור של הריגה, מאחר ולכאורה נהג הנוהג במצב של שכרות בעל מודעות לסיכון ולצפייה של מעורבותו בתאונת דרכים אשר תוצאותיה עלולות להיות חמורות מאוד.

ראשית כאשר נהג נתפס בשכרות, רישיונו נשלל ל- 30 יום ובדרך כלל רכבו נתפס, גם הוא, למשך 30 יום.

ב- 1995 פקודת התעבורה תוקנה כך שהעונש על נהיגת רכב בשכרות הינו שנתיים פסילה בפועל, לכל הפחות, למעט נסיבות מיוחדות אשר חובה על השופט לפרטן בפסק הדין. בלמעלה מ- 90% מהמקרים בתי המשפט המרשיעים בעבירה זו נוטים לגזור שנתיים פסילה ולא פחות מכך, אלא אם הצדדים הגיעו להסדר טיעון.

אין כל קשר בין כמות השכרות לבין הענישה המוטלת. שכרות נמוכה או גבוהה, עונשה שנתיים פסילת מינימום רק שבמקרה של שכרות גבוהה התביעה תעתור, בדרך כלל לתקופת פסילה ממושכת משנתיים וכנ"ל גם בעבירות של סירוב להיבדק.

לפי פקודת התעבורה, במקרה שהנהג הורשע בנהיגה בשכרות בשנה שקדמה לאותה עברה, עונש הפסילה בפועל לא יפחת מתקופה של  4 שנים.

 נהיגה בשכרות הפכה לתופעה שכיחה במדינתו. החקיקה הקפדנית והאכיפה המוגברת של המשטרה הביאה למצב שכמעט ואין בנמצא נהג שלא חווה בעצמו או ברכב בו נסע ביקורת משטרה לצורך בדיקת שכרות.

מידי יום אני חשופים לכלי התקשורת המדווחים, לצערנו, על תאונות דרכים המתרחשות תדיר בשל נהגים הלוקחים את ההגה לידיים כשהם נהוגים בשכרות או תחת השפעת אלכוהול. המדובר בתופעה חמורה, מגפה של ממש ואין ספק כי יש למגר תופעה זו שלצערנו גובה מחיר יקר של קיפוח חיי אדם.

המחוקק קבע קביעה גורפת עם אפשרות סטייה מצומצמת ביותר לעונש המינימום בגין נהיגה בשכרותפסילת רישיון נהיגה לשנתיים מינימום, כך שאם נתפסתם נוהגים בכביש בין אם שתיתם לשוכרה ובין אם שתיתם כוסית אחת בלבד תקבלו עונש חמור וזהה.

ייעוץ משפטי על ידי עו"ד מומחה בדיני התעבורה חשוב לאין שיעור עוד מהמפגש הראשוני עם רשויות החוק, יש לתקן: ייעוץ משפטי על ידי עו"ד מומחה בדיני התעבורה חיוני בטרם המפגש הראשוני עם רשויות החוק,

עו"ד לתעבורה העוסק בדיני תעבורה ונהיגה בשכרות ידע לבחון את כל שלבי בדיקת השכרות ופעולות המשטרה, ולמצוא בתוך כל אלה את הדרך להקלה בעונש ואף לזיכוי הנהג מעבירה של נהיגה בשכרות.

עורכת הדין ורד שי ששימשה כמפקדת יחידות תעבורה במשטרת ישראל מתמחה בעבירות תעבורה, ייצוג נהגים שהואשמו בעבירות תעבורה שונות ובכלל זה תיקי שכרות, נהיגה לא רשיון נהיגה, תאונות ודו"חות.

כיצד בודקים באם אדם שיכור?

  1. באמצעות מכשיר הינשוף
  2. באמצעות בדיקת מאפיינים
  3. באמצעות בדיקת דם או שתן (בדיקה לאיתור סמים)

נעצרת ע"י שוטר וקיבלת דו"ח בגין נהיגה בשכרות? (סירוב לבדיקה גם מהווה עבירת שכרות)

ייצוג על ידי עורך דין תעבורה – לאור מורכבות הנושא המשפטי והענישה המחמירה המקובלת, מומלץ  להגיע לדיון בבית המשפט כאשר את/ה מיוצג/ת ע"י עו"ד תעבורה מומחה.

רק עורך דין המתמחה בנושא ועסק במשך שנים בתחום זה, יכול לאתר פגמים מהותיים בראיות. 

פגמים מהותיים בחומר הראיות יש בהם על מנת לסייע בהקלת העונש בהמשך ההליך המשפטי.

אבהיר מספר דברים כאשר עומד בפניכם שוטר ורושם לכם דו"ח בגין שכרות/סירוב:

  • על אתר תתבצע פסילת קצין והשבתה של הרכב (ברוב המקרים)
  • אם המדובר בשכרות חוזרת או בריבוי עבירות תעבורה, כדאי שתקחו פיג'מה כי ודאי תעצרו ולו ללילה
  • אם בשלב זה טרם קראתם לעורך דין, כדאי מאוד לעשות כן
  • בתום ההליך המשפטי, העונש הצפוי בגין עבירה של נהיגה בשכרות הנו שנתיים פסילת רישיון הנהיגה בפועל כענישת מינימום(ולאחריה יש לבצע טסט ותאוריה) ועונשים נוספים.

אין קשר בין כמות האלכוהול שנמדד, כמות האלכוהול שנצרך ומידת העונש.

אין קשר לכמות ששותים ומה שיוצא בבדיקה כי אנחנו עשויים באופן שונה, בעלי גנטיקה אחרת ופירוק חומרים אחר.

האם ניתן להרשיע נהג בנהיגה בשכרות למרות שבדיקת הנשיפה לא הניבה תוצאות וזאת על סמך בדיקת המאפיינים בלבד?

 כן, ניתן להוכיח השפעת אלכוהול וכתוצאה מכך ניתן להרשיע בנהיגה בשכרות לפי ממצאי בדיקת מאפיינים, בפרט כאשר הם מצביעים בוודאות על שכרות.

טיפים :

  • לא להיכנס לעימות עם השוטר
  • לתעד במהלך האירוע באמצעות טלפון חכם
  • לאסוף ככל הניתן פרטי נהגים אחרים שנבדקו   - הדבר יכול מאוד לסייע לעורך הדין שיטפל בתיק לשם השוואת נתונים ובדיקתם

יצירת קשר

פרטי התקשרות

עקוב אחרינו

שרותי נוטריון

משרד עורכת הדין והנוטריונית ורד שי מספק מגוון רחב של שירותי נוטריון עבור לקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. עו"ד ורד שי מוסמכת לאמת, לאשר, להעיד ולערוך מסמכים משפטיים על פי חוק הנוטריון.

עורך דין תעבורה

משרדה של עורכת הדין ורד שי הינו משרד בוטיק המתמחה בייצוג תיקים פלילים הכוללים גם עבירות תעבורה. עבירות תעבורה נעות במתחם של עבירות ברירת מפט (קנס), הזמנה לדין בעבירות שונות כגון נהיגה ללא רישיון נהיגה, אי ציות לתמרורים ועוד.

עורך דין פלילי

משרדה של עורכת הדין ורד שי הינו משרד בוטיק המתמחה בייצוג תיקים פלילים בעבירות שונות כגון עבירות צווארון לבן, עבירות המתה, עבירות מין, עבירות אלימות, עבירות אלימות המשפחה ועוד.

ליצירת קשר השאירו פרטים