רישום פלילי

מחיקת רישום משטרתי

מחיקת רישום פלילי מגיליון מהמרשם הפלילי יכולה להתבצע במספר דרכים, בדף הבא אפרט את הדרכים למחיקת רישום פלילי מגיליון המרשם הפלילי של אותו אדם ואפרט את ההבדלים בין רישום פלילי לרישום משטרתי.

רישום משטרתי:

רישום משטרתי הוא רישום של המשטרה, על מספר החקירות אשר אותו אדם נחקר במשטרה, ובסופו של יום הוחלט שלא לחקור או להעמיד לדין את אותו אדם באחת מהעילות המפורטות להלן:

  • נסיבות העניין אינן מצדיקות המשך חקירתך/העמדתך לדין, מה שנקרא בעגה "חוסר עניין לציבור".
  • לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדתך לדין.
  • אין אשמה פלילית במעשך.

חשוב לציין כי שתי העילות הראשונות גוררות אחריהן רישום משטרתי בגיליון המרשם הפלילי של אותו אדם, אולם אין הרישום המשטרתי נחשב ל"עבר פלילי" או ל"תיק פלילי". על החלטה לסגור תיק באחת מהעילות הראשונות, רשאי החשוד שנחקר לפנות לקצין שסגר את התיק בבקשה מנומקת לשנות את עילת הסגירה. תיק שנסגר בשל חוסר אשמה יימחק מרישומי המשטרה.

לאחרונה התקבל תיקון בחוק המרשם הפלילי ותקנות השבים, התשמ"א-1981 (להלן: החוק) אשר מאפשר מחיקת רישום משטרתי מגיליון המרשם הפלילי, וזאת על פי הנחיות של ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה. החלטה על בקשה למחיקת

רישום משטרתי מהמרשם הפלילי מתקבלת על פי מספר קריטריונים:

א. מהות העבירות וחומרתן.
ב. הזמן שחלף ממועד ביצוע העבירה נושא החקירה.
ג. קיומם של רישומים משטרתיים אחרים.
ד. מספר הרישומים שמבוקש למחוק.
ה. גילו של המבקש.
ו. נסיבותיו האישות של המבקש.

רישום פלילי

רישום פלילי הוא רישום בגיליון המרשם הפלילי של אותו אדם על הרשעות בבתי משפט או בבתי הדין צבאיים, לרבות הליך שהסתיים ללא הרשעה. רישום פלילי הוא מה שנקרא בסלנג "תיק פלילי" או גם "עבר פלילי".

מחיקת רישום פלילי מגיליון המרשם הפלילי, היינו, מחיקת הרשעות ועונשים של בתי המשפט או בתי הדין הצבאיים וגם צווי מבחן, צווים בדבר התחייבות להימנע מעבירה, וצווי שירות לתועלת הציבור אף אם ניתנו ללא הרשעה, יש לפנות בבקשה חנינה מנומקת לנשיא המדינה.

מי שנשפט והורשע בבית הדין הצבאי או בשירות מילואים על עבירות צבאיות כגון: עבירות עריקות, עבירות סמים או כל עבירה צבאית אחרת שגוררת אחריה רישום פלילי בגיליון המרשם הפלילי באזרחות, צריך לפנות בבקשת חנינה לנשיא למחיקת הרישום הנ"ל. למען הסר כל ספק, משפט בדין משמעתי, היינו, שפיטת חייל על ידי מפקדו ביחידה, גם אם העונש היה כלא, אינה גוררת אחריה כל רישום פלילי בגיליון המרשם הפלילי באזרחות, והדבר מופיע בנגררת הרשעות בתדפיס האישי של אותו חייל.

תקנות המרשם הפלילי ותקנת השבים (אמות מידה לביטול רישומי משטרה), תשס"ט-2009

הוגשה בקשה לביטול רישום פלילי (רישום מרישומי המשטרה בדבר החלטה שלא לחקור או שלא להעמיד לדין) רשאי הגורם המוסמך לבטל את הרישום, ובלבד שהסתיימה התקופה ונשקלו אמות המידה לביטול הרישום.

מחיקת רישום פלילי לפי תקנות המרשם הפלילי ותקנת השבים )אמות מידה לביטול רישומי משטרה(, תשס"ט-2009 )

הוגשה בקשה לביטול רישום פלילי - רישום מרישומי המשטרה בדבר החלטה שלא לחקור או שלא להעמיד לדין, רשאי הגורם המוסמך לבטל את הרישום, ובלבד שהסתיימה התקופה ונשקלו אמות המידה לביטול הרישום.

מה התקופה?

מיום האירוע או ממועד ביטול הרישום האחרון לגבי האדם שהרישום נוגע לו, לפי המאוחר מביניהם.

עד:

בחשד לביצוע עבירה שאינה פשע :

בידי בגיר – 5 שנים;

בידי קטין – 3 שנים

בחשד לביצוע עבירת פשע:

בידי בגיר – 7 שנים

בידי קטין – 5 שנים;

בחשד לביצוע כמה עבירות בידי אותו אדם, הנחקרות באותו תיק חקירה, תחושב התקופה על פי העבירה החמורה מביניהן

אמות המידה לעבירות פשע:

חומרת העבירה שיוחסה לאדם;

חומרת הפגיעה הנטענת באדם;

היקף הפגיעה המיוחסת ברכוש, בהתחשב בסוג הרכוש, בערכו ובהיותו רכוש פרטי או ציבורי;  

קיומם של רישומי משטרה אחרים ופרטי רישום לגבי האדם שהרישום נוגע לו, תכיפותם ונסיבותיהם;

ביטולים קודמים של רישומים משטרתיים;

נסיבות אישיות של האדם שהרישום נוגע לו.

אמות מידה לעניין ביטול אוטומטי בעבירות שאינן פשע לא יבטל הגורם המוסמך רישום בביטול אוטומטי, אלא אם כן חלף ממועד האירוע:

בחשד לביצוע עבירה בידי בגיר – 7 שנים

בחשד לביצוע עבירה בידי קטין – 5 שנים

יחד עם זאת במידה וקיים רישום משטרתי נוסף, למעט פרט רישום פלילי שהסתיימה לגביו תקופת המחיקה או שנשיא המדינה נתן לגביו חנינה, או שבוטל רישום אחר במהלך תקופות מסוימות וגם בעבירות מסויימות מסוג עוון רשאי אותו גורם שלא לבטלן, למשל עבירות ביטחון מסויימות או הטרדה מינית, גרימת מוות ברשלנות ועוד

מחיקת רישום של שוטר

ביטול אוטומטי בעבירות שאינן פשע

לא יבוטל רישום לשוטר בתיק שנחקר בידי המחלקה לחקירות שוטרים, בעבירות שאינן פשע, כל עוד הוא משמש בתפקידו

עבירות פשע

לא יבוטל רישום של שוטר המשמש בתפקידו, בתיק שנחקר בידי המחלקה לחקירות שוטרים, אלא אם כן ניתנה הסכמת פרקליט המדינה.

יצירת קשר

פרטי התקשרות

עקוב אחרינו

שרותי נוטריון

משרד עורכת הדין והנוטריונית ורד שי מספק מגוון רחב של שירותי נוטריון עבור לקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. עו"ד ורד שי מוסמכת לאמת, לאשר, להעיד ולערוך מסמכים משפטיים על פי חוק הנוטריון.

עורך דין תעבורה

משרדה של עורכת הדין ורד שי הינו משרד בוטיק המתמחה בייצוג תיקים פלילים הכוללים גם עבירות תעבורה. עבירות תעבורה נעות במתחם של עבירות ברירת מפט (קנס), הזמנה לדין בעבירות שונות כגון נהיגה ללא רישיון נהיגה, אי ציות לתמרורים ועוד.

עורך דין פלילי

משרדה של עורכת הדין ורד שי הינו משרד בוטיק המתמחה בייצוג תיקים פלילים בעבירות שונות כגון עבירות צווארון לבן, עבירות המתה, עבירות מין, עבירות אלימות, עבירות אלימות המשפחה ועוד.

ליצירת קשר השאירו פרטים