עבירות מין

מהי ההגדרה להטרדה מינית? כיצד מערכת המשפט מסתכלת על עבירות מין?

הן הרשות המחוקקת והן הרשות השופטת תופסות בשנים האחרונות הטרדה מינית כעבירה קשה שלא ניתן להתעלם מהן והמגמה היא ישלוח עברייני מין לתקופות מאסר ארוכות.

בדיוק מהסיבה הזו באם זומנת לחקירה במשטרה בחשד לביצוע עבירת מין או שכבר הוגש נגדך כתב אישום בעבירה זו, יש לפנות במיידית, לעורך דין פלילי מנוסה.

בשל שינויי המגמות בעולם ובמעכרות גדולות כמו גם הרשעות של בכירי המדינה בעבירות מין, המערכת המשפטית נוטה להחמיר עם עברייני מין עברייני הטרדה מינית.

הנטל הינו על מבצע העבירה, להוכיח כי הייתה הסכמה ליחסי המין, שנמשכה לכל אורך האקט המיני.

חוק העונשין בתחום זה וגם הפסיקה עניפה וזאת בשל שלל העבירות והמקרים אשר התרחשו במהלך השנים כגון: אונס, בעילה אסורה בהסגנה, מעשה סדום ועוד.

בשנים האחרונו,  הטרדה מינית החלה להיכנס לתחום של סחיטה באיומים, כאשר המעשה הנדרש לסחיטה הינו בעל אופי מיני.

כאשר מתבצעות הצעות חוזרות בעלות אופי מיני תוך אי הסכמה מהצד המוצע,  מדובר בהטרדה מינית

משרד עו"ד ורד שי מתמחה בייצוג בנושאי עבירות מין על שלל גוונן.

במשך שנות תפקידי במשטרת ישראל נכחתי וליוויתי נשים וארגונים של נפגעות עבירות מין. הליווי היה הן בהבט האישי וה בהיבט החקירתי, מקתועי. אחד מתפקדי הרבים היה קצינת נפגעי עבירות של המחוז הדרומי אשר כלל בעיקר נפגעי עבירות אלימות ומין. כמובן שגם כאשר טפלתי במקרים כקצינת חקירות, נתקלתי מדי יו םבעבירות מסוג זה הקלה ועד החמורה. ההיבט הנוסף כלל גם מפגשם והרצאות למפגעים עצמם בתחומי מרכזי הטיפול ובתי הכלא.

המחוקק קבע ענישה מחמירה בעבירות מין לאור המאפיינים הייחודיים של הפגיעה בקורבן העבירה.

אונס  - סעיף 345 לחוק העונשין

הבועל אשה = המחדיר איבר מאיברי הגוף או חפץ לאיבר המין של האישה;

  (1)   שלא בהסכמתה החופשית;

  (2)   בהסכמת האשה, שהושגה במרמה לגבי מיהות העושה או מהות המעשה;

(3)   כשהאשה היא קטינה שטרם מלאו לה ארבע עשרה שנים, אף בהסכמתה; או  תוך ניצול מצב של חוסר הכרה בו שרויה האשה, או מצב אחר המונע ממנה לתת הסכמה חופשית;

  (4)  תוך ניצול היותה חולת נפש או לקויה בשכלה, אם בשל מחלתה או  בשל הליקוי בשכלה לא היתה הסכמתה לבעילה הסכמה חופשית;  

             הרי הוא אונס ודינו - מאסר שש עשרה שנים.

    רשום מעלה כי דין הבועל 16 שנה? לא במקרים הבאים:

  (1)   בקטינה שטרם מלאו לה שש עשרה שנים ובנסיבות האמורות שלא בהסכמתה החופשית; או בהסכמתה, שהושגה במרמה לגבי מיהות העושה או מהות המעשה; או תוך ניצול היותה חולת נפש או לקויה בשכלה, אם בשל מחלתה או בשל הליקוי בשכלה לא היתה הסכמתה לבעילה הסכמה חופשית;

  (2)   באיום בנשק חם או קר;

  (3)   תוך גרימת חבלה גופנית או נפשית או הריון;

  (4)   תוך התעללות באשה, לפני המעשה, בזמן המעשה או אחריו;

  (5)   בנוכחות אחר או אחרים שחברו יחד עמו לביצוע האינוס בידי אחד או אחדים מהם.

במקרים אלו דינו של הבועל 20 שנה !

לאור מקרים חריגים, החריג גם החוק מקרים מסויימים בגילאים שבין 16-18 (סעיף 346 לחוק העונשין) ולכך ניתנה ההגדרה בעלה אסורה בהסכמה:

 

  1. הבועל קטינה שמלאו לה 14 וטרם מלאו לה 16, והיא אינה נשואה לו, או הבועל קטינה שמלאו לה 16וטרם מלאו לה 18, תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, או תוך הבטחת שווא לנישואין,

            דינו – מאסר חמש שנים;

  1. לענין סעיף קטן זה, יראו מטפל נפשי שהוא פסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי, או מי שמתחזה לאחד מאלה, שבעל קטינה שמלאו לה שש עשרה שנים וטרם מלאו לה שמונה עשרה שנים, במהלך התקופה שבה ניתן לקטינה טיפול נפשי על ידו, כאילו עשה את המעשה האמור תוך ניצול יחסי תלות ובתנאי שהמעשים לא החלו לפני תחילתו של הטיפול הנפשי במסגרת קשר זוגי.
  2. הבועל אשה שמלאו לה 18 תוך ניצול מרות ביחסי עבודה או בשירות או עקב הבטחת שווא לנישואין תוך התחזות כפנוי למרות היותו נשוי,

           דינו – מאסר שלוש שנים.​    

                     מעשה סדום     (סעיף 347 לחוק העונשין)

מה ההגדרה של מעשה סדום? "מעשה סדום" - החדרת איבר מאברי הגוף או חפץ לפי הטבעת של אדם, או החדרת איבר מין לפיו של אדם.

  1. העושה מעשה סדום באדם שמלאו לו 14 וטרם מלאו לו 16, או העושה מעשה סדום באדם שמלאו לו 16 וטרם מלאו לו 18, תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך או השגחה, דינו - מאסר חמש שנים;
  2. לענין סעיף קטן זה, יראו מטפל נפשי שהוא פסיכולוג, פסיכיאטר או עובד סוציאלי, או מי שמתחזה לאחד מאלה, שעשה מעשה סדום באדם שמלאו לו 16 וטרם מלאו לו 18, במהלך התקופה שבה ניתן לאותו אדם טיפול נפשי על ידו, כאילו עשה את המעשה תוך ניצול יחסי תלות; חזקה זו לא תחול אם מעשים כאמור החלו לפני תחילתו של הטיפול הנפשי במסגרת קשר זוגי.
  3. העושה מעשה סדום באדם שמלאו לו 18 תוך ניצול מרות ביחסי עבודה או בשירות, דינו - מאסר שלוש שנים.

אולם, העושה מעשה סדום באדם באחת הנסיבות המוגדרות כבעילה,

דינו כדין אונס.

​​זומנת לחקירה או הוגש נגדך כתב אישום בגין עבירות מין?

פנה לעורך דין המנוסה בחוק ופסיקה כמו גם בחקירה ומהלכה. מדובר מדובר בעבירות שהעונש בגינן מגיע עד לכדי מאסר! אל תזלזל בחייך. אל תהיה לבד בהליך שאינך בקיא בו.

 

 

יצירת קשר

פרטי התקשרות

עקוב אחרינו

שרותי נוטריון

משרד עורכת הדין והנוטריונית ורד שי מספק מגוון רחב של שירותי נוטריון עבור לקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. עו"ד ורד שי מוסמכת לאמת, לאשר, להעיד ולערוך מסמכים משפטיים על פי חוק הנוטריון.

עורך דין תעבורה

משרדה של עורכת הדין ורד שי הינו משרד בוטיק המתמחה בייצוג תיקים פלילים הכוללים גם עבירות תעבורה. עבירות תעבורה נעות במתחם של עבירות ברירת מפט (קנס), הזמנה לדין בעבירות שונות כגון נהיגה ללא רישיון נהיגה, אי ציות לתמרורים ועוד.

עורך דין פלילי

משרדה של עורכת הדין ורד שי הינו משרד בוטיק המתמחה בייצוג תיקים פלילים בעבירות שונות כגון עבירות צווארון לבן, עבירות המתה, עבירות מין, עבירות אלימות, עבירות אלימות המשפחה ועוד.

ליצירת קשר השאירו פרטים