השופט אלון אופיר בבית המשפט לתעבורה בבאר שבע, תת (ב"ש) 5729/08 מדינת ישראל נ' ציטרון צבי, בדק את המכשיר באופן כבד משקל וקבע כי :
"מסקנות הנגזרות מהראיות לעיל ביחס לאמינותו ודיוקו של מכשיר ה"דבורה"-
-
- בהתאם לחוות דעתו של ע.ת 2 (המהנדס יצחק בן הרואה) ועדותו בפני בחקירה נגדית אני קובע כי מכשיר ה"דבורה" עבר בדיקה יסודית ומקיפה ע"י מומחה התביעה ובהזמנת משטרת ישראל הן ברמה מעבדתית והן ברמת ניסויי שטח טרם מדידתו של הנאשם בתיק זה.
- ניסויי המעבדה וניסויי השטח הוכיחו באופן חד משמעי כי מכשיר ה"דבורה" הינו מכשיר אמין ומדויק לצורך מדידת מהירות נסיעתו של כלי רכב בסטייה של עד 3 קמ"ש מהמהירות עליה מצביע המכשיר.
- כתוצאה מהסטייה לעיל, צריכה המשטרה לקזז 3 קמ"ש מכל מהירות עליה מצביע מכשיר ה"דבורה" כמהירות נמדדת.
- בזמן הפעלת המכשיר אין כל השפעה המשבשת את קריאת המכשיר כתוצאה מהפרעות אלקטרומגנטיות או שידורים אחרים ובכלל זה, מכשירי קשר, מכשירים סלולאריים, תקשורת מחשבים, ממסרי תקשורת או קווי מתח גבוה. שוכנעתי מעבר לכל ספק סביר מהבדיקות שהוצגו, כי גם במידה ותהיה קרינה או שידור חריגים בסמוך למכשיר (אירוע שסבירותו נמוכה, שכן המכשיר פעל ללא כל הפרעה גם כאשר הוקרן בעוצמות גל וקרינה גבוהות מאד בניסויים), יפסיק המכשיר את פעולתו אוטומטית ולא יתן כל קריאה.
- כדי להבטיח את תקינותו ומידת דיוקו של מכשיר ה"דבורה", צריכה המדינה להוכיח כי המכשיר עבר ביקורת תקופתית שנתית (לפחות פעם אחת בשנה). לאור דברי המומחה באופן מפורש ביחס לקשר שבין בדיקה זו לתקינות ודיוק המכשיר, צריכה המשטרה (במכשיר זה) לצרף עותק מצולם של הבדיקה התקופתית הכולל את מספר המכשיר, תאריך הבדיקה ותוצאותיה, לכל דוח המוגש לתביעה לצורך פתיחתו ככתב אישום בבית המשפט. (החובה הנ"ל גם עולה בהיקש לדעתי מע"פ 3583/94 גיל לעדן נגד מדינת ישראל, פד"י מח (5) 793) לאור עדותו של המומחה (ולהבדיל מפרשת בראונשטין שם הוגדר הנושא כראוי ורצוי, כאן המדובר בראייה אשר מהווה חלק בלתי נפרד וחיוני מחובת התביעה להוכיח את תקינותו ודיוקו של המכשיר).
- חובה על המדינה להוכיח כי השוטר המפעיל עבר הכשרה בקורס מסודר להפעלת המכשיר.
- חובה על המדינה להוכיח כי השוטר ביצע בדיקות תקינות למכשיר (5 בדיקות בסה"כ כולל בדיקת קולנים) בתחילת המשמרת ובסיומה. דף הבדיקות חייב להיות חלק מראיות התביעה בתיק לצורך הוכחת תקינות המכשיר.
- ראיות התביעה צריכות לתאר את המצב בו נמדד רכב המטרה – כלומר נתוני המדידה שבחר המפעיל ביחס לרכב הנמדד. (רכב מודד בתנועה או נייח, רכב המטרה בתנועה נגדית או באותו כיוון תנועה, סוג האנטנה שנבחרה: קדמית או אחורית ותאור החיוויים שקיבל השוטר מצג המכשיר בזמן המדידה. (נתונים אלו כבר מופיעים בדף זיכרון הדברים שהוגש בתיק זה).
- כדי להבטיח כי רכב אחר (ובכלל זה רכבת, משאית, אופנוע או כל כלי רכב אחר) אינו נוסע במקביל לרכב הנמדד ובכיוון נסיעתו, חייב לוודא השוטר המפעיל (ולציין זאת מפורשות בכתב) כי בטווח של 50 מטר לפחות משני צידי הכביש בשעת המדידה לא היתה תנועה של כל כלי רכב מכל סוג אשר נע בכיוון הנסיעה של הרכב הנמדד.